Logo Море(!) аналитической информации!
IT-консалтинг Software Engineering Программирование СУБД Безопасность Internet Сети Операционные системы Hardware
Архив форумов ЦИТФорума
Море(!) вопросов - Море(!) ответов
 
 FAQFAQ   ПоискПоиск   ПользователиПользователи   ГруппыГруппы   РегистрацияРегистрация 
 ПрофильПрофиль   Войти и проверить личные сообщенияВойти и проверить личные сообщения   ВходВход 
Как правильно задавать вопросы

Account Manager Microsoft CIS, Armenia

 
Перейти:  
Этот форум закрыт, вы не можете писать новые сообщения и редактировать старые.   Эта тема закрыта, вы не можете писать ответы и редактировать сообщения.    Список форумов Архив форумов ЦИТФорума -> Работа
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
Голованов Сергей



Зарегистрирован: 23.11.2005
Сообщения: 25
Откуда: Microsoft Russia & CIS

СообщениеДобавлено: Чт Авг 10 2006 10:09    Заголовок сообщения: Account Manager Microsoft CIS, Armenia Ответить с цитатой

Location: Erevan, Armenia

Requirements:
University degree in Economics or Computer Science AND Economics. MBA considered as an advantage.
5 years of experience in IT industry
3+ years of experience in selling into large accounts in 1:1 and/or 1:few model with a focus on information technology and/or business solutions sales & deployment
Good understanding of business models, key business drivers
Experience in field-based enterprise account and/or strategic partner sales / account management on the level of business decision makers (level of vice-presidents, heads of business units).
Experience in planning, design and implementation of sales strategies, partnering experience and experience in opportunity selling as well as selling in competitive environment to win in competitive projects.
Good understanding of the relationship between technology and business processes in Enterprise space.
Good understanding of enterprise computing environments, major vendors and products/positioning as well as associated issues. Technical / technological background and work experience is an advantage.
Good knowledge of Microsoft product line, technologies and business solutions
Broad knowledge of different parts of the sales cycle, strategic and technical sales skills as well as post sales support.
Good understanding of partner business models.
Excellent verbal and written communications skills as well as strong interpersonal skills to professionally represent Microsoft in front of the customer.
Excellent negotiation and presentation skills, experience in communications / negotiations with decision makers & executives in large enterprise accounts
Dynamic driver, team player, consensus builder
Fluency in Armenian and English is mandatory (both written and oral)

Responsibilities:
Ownership of executive relationship and opportunity management within the assigned accounts. Develop and maintain long-term relationships with assigned accounts.
Sales team management (technical and presales)
By regular contacts with account executives identify major business initiatives on account side and correspondent opportunities on Microsoft side.
Ensure senior contact within the customer base is aware of Microsoft business solutions, strategies and technologies regarding infrastructure.
Confirm successful track record with customer and Microsoft.
Ownership of the account planning processes:
Create customer opportunity plan, roles and expectations
Execute the plan, regularly check status, debrief and document fulfilment and design wins
Prioritise for next project(s)
Close key opportunities for Microsoft solutions, products, technologies and services within the assigned accounts. Succeed in winning opportunities against major competitors. Closely watch the competition and work proactively in terms of maximizing Microsoft revenue in assigned accounts.
As outlined in the company escalation procedures escalate to senior management any problems within assigned accounts.
Constantly update the data in customer database on existing accounts and protocol sales activities to ensure good teamwork

Contacts:
Sergey Golovanov
Recruitment manager
Microsoft Russia & CIS
Phone: +7-495- 641 24 92
Phone +7-495-967-85-85 (ext. 292)
E-mail: v-segolo@microsoft.com
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора
Показать сообщения:   
Этот форум закрыт, вы не можете писать новые сообщения и редактировать старые.   Эта тема закрыта, вы не можете писать ответы и редактировать сообщения.    Список форумов Архив форумов ЦИТФорума -> Работа Часовой пояс: GMT + 3
Страница 1 из 1

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Русская поддержка phpBB

 

IT-консалтинг Software Engineering Программирование СУБД Безопасность Internet Сети Операционные системы Hardware

Информация для рекламодателей PR-акции, размещение рекламы — adv@citforum.ru,
тел. +7 495 6608306, ICQ 232284597
Пресс-релизы — pr@citforum.ru
Послать комментарий
Информация для авторов
This Web server launched on February 24, 1997
Copyright © 1997-2000 CIT, © 2001-2006 CIT Forum
Внимание! Любой из материалов, опубликованных на этом сервере, не может быть воспроизведен в какой бы то ни было форме и какими бы то ни было средствами без письменного разрешения владельцев авторских прав. Подробнее...